Horecagelegenheden hebben het zwaar na de coronacrisis. Ze doen er goed aan om zo veel mogelijk klanten aan te trekken als hun (vaak geslonken) personeelsbestand dat toelaat, en zo de verliezen uit de afgelopen jaren goed te maken. Een CRM-systeem, dat al door veel restaurants gebruikt wordt, kan helpen om klanten aan te trekken en een duurzame relatie met hen op te bouwen.
Noodle bars, sushirestaurants en andere Japanse restaurants kunnen specifiek profiteren van CRM-apps, zoals die op de website https://www.lime-technologies.com/nl/ te krijgen zijn. De afstand tot het Nederlandse publiek is voor deze eetgelegenheid namelijk vaak wat groter. Dit kan CRM-software voor een Japanse horecagelegenheid betekenen.
Klanten bedanken en belonen
In de software van https://www.lime-technologies.com/nl/ kunnen automatische herinneringen worden aangemaakt. Een bedankje via e-mail, een dag nadat iemand sushi is komen eten, herinnert de klant aan de vorige avond en komt attent over.
Ook kan de klant door het CRM-systeem een kortingscode toegestuurd krijgen voor de volgende keer dan hij komt eten. Als een klant bijna jarig is, kan deze slimme software automatisch een berichtje sturen, waarin wordt de klant wordt uitgenodigd om als verjaardagsdiner Japans te komen eten. En er kan een beloning in het vooruitzicht worden gesteld voor eters die een recensie over het Japanse restaurant op internet plaatsen. De mogelijkheden om een klant hechter aan het restaurant te binden zijn eindeloos.
Inspelen op de wensen van het publiek
Een CRM-app van https://www.lime-technologies.com/nl/ legt feilloos de belangrijke gegevens van elke nieuwe én bestaande klant vast. Contactgegevens, bestelde etenswaren, dieetwensen, voorkeuren en opmerkingen met betrekking tot de service, enzovoort. De essentie van elk contact met die klant, of dat nou in het restaurant of via telefoon of e-mail was, komt in een overzichtelijk systeem terecht.
De volgende keer dat de klant reserveert, kan er worden ingespeeld op die informatie en zo voor een perfecte service worden gezorgd. Wilde de klant graag bij zijn ramen een gebakken ei? Sprak hij zijn waardering uit voor de tepanyaki? Verlangde hij zijn misosoep extra heet gekruid? Het staat allemaal in de app en kan de klant bij zijn volgende bezoek het idee geven dat hij helemaal thuis is.
Het effect van promotiecampagnes meten
Wat heeft meer zin voor een bepaald Japans restaurant: het sponsoren van een lokale vereniging of het plaatsen van een advertentie in de lokale krant? Korting geven op sushi via Facebook of een billboard plaatsen op de hoek van een straat? Een promotiecampagne is alleen effectief als die meer nieuwe of terugkomende klanten oplevert. En door klanten persoonlijk of via een enquête te vragen hoe ze in het restaurant beland zijn, doet wonderen om de effectiviteit van zo’n campagne te meten.
Een CRM-tool van https://www.lime-technologies.com/nl/ bevat analytische systemen die moeiteloos kunnen nagaan welke vorm van marketing veel mensen bereikt heeft, en welke soort reclame eigenlijk vooral weggegooid geld was. Ook restauranteigenaars die geen verstand hebben van statistiek of marketing kunnen met behulp van dit soort slimme apps snel méér inzicht krijgen in de opbrengst van hun marketing. Zodat ze met minder geld een zo groot mogelijk aantal mensen kunnen bereiken.